Nikkor 50mm.


Nikon D2h + Nikkor 50mm 1:1.8
s1/45, f/3,3 & ISO 200.

På bild: Nikkor 105mm 1:1.8 manuell.
Bakom bild: Nikkor 50mm 1:1.8


Nu har jag inte hunnit prova det här objektivet något mycket. Den här bilden tog jag i bilen, när vi stannat i rödljus, objektviet ligger mellan mina ben. Men visst är det skarpt? (bilden till höger är 100%). Jag har inte lagt på någon skärpa alls, bara dragit i curves och lens correction för att ge bilden rättvisa. Skärpedjupet är underbart, även om det är är bländare 3,3 ser ni ju hur oskarpt det blir i bakgrunden.
Får helt enkelt återkomma efter Finland när jag utforskat och provat det mer, det ska ju vara grymmt till portätt, vilket jag älskar att fota!

Kommentarer
Postat av: Frida l fplanting

Ser ju jättebra ut! Vill också ha ett. Men måste köpa ett 35 mm till min kamera istället eftersom den inte har någon motor i sig eller något sånt. Men funderar starkt på att köpa mig ett nytt kamerahus längre fram med motor i. Vad har du för kamera?



Och lycka till med bröllop, kommer säkert bli superfina bilder! :D Kan man hoppas på att få se några sen? ^^

2010-08-04 @ 02:03:19
URL: http://fplanting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback